دومین همایش کوهزاد البرز و دریای خزر

«به میزبانی دانشگاه گلستان، دومين همايش ملی دوسالانه زمين شناسی كوهزاد البرز و دريای خزر برگزار می شود»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان، دومين همايش ملی دوسالانه زمين شناسی كوهزاد البرز و دريای خزر به میزبانی این دانشگاه در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می گردد.

دکتر مصطفی رقیمی عضو هیات علمی دانشگاه گلستان و دبیر علمی این همایش گفت: گروه زمين شناسی دانشگاه گلستان در نظر دارد در خصوص آخرين يافته های علمی در گستره البرز و دريای خزر و ایجاد همکاری های علمی مشترک بین گروه های زمین شناسی داخل كشور و حاشیه دریای خزر، دومين همايش ملی دوسالانه زمين شناسی كوهزاد البرز و دريای خزر را در تاریخ های ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار نماید.

همچنین وی اعلام کرد: محور های این همایش شامل پترولوژی سنگ های آذرین و دگرگونی، زمین ساخت، چینه ­شناسی و فسیل­ شناسی و سنگ رسوبی، ذخایر و منابع زمین‌شناختی، زمین‌شناسی مهندسی و مخاطرات زمینی، زمین‌شناسی زیست‌محیطی و پزشکی، زمین‌شناسی کواترنری، زمین گردشگری و زمین‌باستان‌شناسی، زمین ریاضی و زمین آمار، سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی و هیدروژئولوژی است.

دکتر رقیمی با اشاره به جایگاه رفیع و بی بدیل رشته کوه ­های البرز در زمین شناسی ایران و حفظ و صیانت غیرمستقیم از حریم حقوقی دریای خزر از طریق چاپ مقالات و مستندات مختلف عنوان کرد: گروه زمین شناسی دانشگاه گلستان بعنوان تنها گروه زمین شناسی در میان دانشگاه ­های مستقر در دامنه شمالی رشته کوه ­های البرز و کرانه های دریای خزر، اولین همایش ملی دوسالانه زمین شناسی کوهزاد البرز و دریای خزر را در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) ثبت و در سال ۱۳۹۸ میزبانی نمود. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش  مراجعه نمایند.

در حال حاضر مهلت ارسال مقالات در همایش ملی دوسالانه کوهزاد البرز و دریای خزر تا تاریخ ۳۱/۱/۱۴۰۱ می باشد. همچنین مقالات برگزیده در فصلنامه علوم زمین به چاپ خواهد رسید و به پژوهشگران و سخنرانان منتخب جایزه ویژه اهدا خواهد شد. برای ثبت نام و ارسال مقاله به وبسایت همایش به آدرس  http://alborzconf.gu.ac.ir/ مراجعه کنید.

تماس با ما
FA_IR